I o których warto wcześniej pomyśleć. Szczególnie, jeśli wcześniej firma korzystała z własnego magazynu:

1. Nieoczekiwane koszty

W Twoim własnym magazynie wszystko było tanie, a tu wciąż pojawiają się koszty. Tymczasem to złudzenie. Te koszty były, tylko nikt ich nie liczył. Dlatego przed przenosinami na mgazyn outsourcingowy warto oszacować własne koszty, ale wszystkie, także te, których na co dzień nie liczyliśmy jak opóźnienia, pomyłki, płacenie za czas, kiedy magazyn się nudził.

2. Trzeba się uporządkować

Dawniej wystarczyło zadzwonić i magazyn robił tak, jak chcieliśmy. Mówił tym samym językiem, rozumiał skróty. A tu wiele rzeczy trzeba planować z góry, tłumaczyć. Tymczasem to tylko świadczy o tym, że wcześniej pracowaliśmy w znanym wszystkim bałaganie, choć nie mieliśmy tego świadomości. Tymczasem bałagan to nie tylko słowo – ma on przełożenie na efektywność czy szybkość działania.

3. Trzeba przewidywać

Np. oceniać, jak pójdzie promocja, jakiego wzrostu można oczekiwać. Magazyn zewnętrzny tłumaczy, że musi się przygotować, zaplanować. Tymczasem własny magazyn tego nie wymagał, a przewidywanie jest trudne, zresztą zawsze obarczone marginesem pomyłki. Jednak wprawdzie nie wymagał, ale też nie dotrzymywał terminów przyjęcia dostaw czy wysyłek, albo wszyscy musieli rzucać robotę i iść pakować. A jeśli sił i środków zawsze wystarczało, to znaczy, że często było ich za dużo (a zawsze trzeba było za nie płacić).

szukasz magazynu zesnętrznego?

Kliknij i poznaj naszą ofertę 

4. Dotychczasowe dane przestają wystarczać

Np. kiedyś nie trzeba było wymiarować produktów, magazyn pakował, a jakoś działało. Pudełek nie trzeba było oznakowywać, produkty wszyscy znali, więc i kod był zbędny. Tymczasem zewnętrzny podmiot 3pl domaga się oznaczeń na produktach, oznakowani na paletach czy opakowaniach zbiorczych. Tymczasem ich brak to realny koszt, niezależnie czy w magazynie własnym czy obcym. Towar się myli przy wysyłce, gubi, nie da się prześledzić historii, co się z nim działo. To taki ukryty koszt z punktu 1. Także wymiarowanie produktu ułatwia przygotowanie wysyłki, dobranie odpowiedniego kartonu i minimalizuje potrzebę używania wypełniacza.

5. Integracja informatyczna

Dawniej wystarczało zadzwonić, a magazyn dostarczał potrzebnej informacji. Ale nie zawsze, nie każdej, która była potrzebna, gdyż sam jej nie posiadał, albo niezgodną z rzeczywistością. Zamówienia wystarczyło złożyć ustnie, żadna biurokracja nie była potrzebna. Tymczasem outsourcing magazynu domaga się integracji systemowej. Początkowo to wydaje się kosztem i niepotrzebnym wysiłkiem, ale z czasem komunikacja staje się łatwa, dostęp do danych zdalny i on-line. Pozostaje też historia komunikacji, w przypadku, gdy pojawią się jakieś wątpliwości.

Call Now Button