Definicja – co to jest etykietowanie produktów?

To przyklejenie do produktu etykiety, która zawiera niezbędne informacje. Czasem oznacza też dokładanie do produktu innych informacji, w postaci np. ulotki. Choć to już częściej nazywane jest insertowaniem.

Czasem trzeba też odkleić starą cenę, a przykleić nową.

Do tego potrzebny jest specjalny płyn. Ale też dużo uwagi. Jest to też praca ręczna. Z które trzeba umieć rozliczyć pracownika.

Jakie informacje może zawierać etykieta?

Cena. To najczęstszy przypadek, ceny bowiem się zmieniają. Wielkość metki cenowej trzeba dopasować do wielkości opakowani. Ważne jest też miejsce naklejenia. Cena nie może zasłaniać samego produktu. Metki informacyjnej i specyfikacji. A jednocześnie musi być wyraźnie. widoczna

Data ważności. Ta data zwykle nanoszona jest bezpośrednio na produkt, np. pudełko czy puszkę albo butelkę. Ale jeśli to się nie udało czy z jakichś względów trzeba tę informację uzupełnić, trzeba sięgnąć do etykietowania.

Zasady promocji. To informacja rzadko związana bezpośrednio z produktem. Zwykle jest to materiał typu POS. Czyli obecny w miejscu sprzedaży. A nie związany z produktem

Lub np. lokalna językowo wersja informacji o składzie czy terminie ważności.

Produkcja etykiet.

Czasem etykietę trzeba nie tylko nakleić, ale też zaprojektować. Uwzględniając jakie powinna zawierać informacje. A także wielkość produktu. I miejsce, w jakim miałaby być naklejona. A także czasem trzeba też etykietkę wydrukować. W wyspecjalizowanej drukarni. Co jednak wydłuża czas przygotowania. A także elastyczność procesu. Albo w miejscu oklejania. Wtedy trzeba mieć do tego drukarki. Oraz doświadczenie w przygotowywaniu.

Czasem etykietę trzeba też przygotować. Zaprojektować, wydrukować, i dopiero przykleić.

Ponieważ etykieta staje się częścią produktu, powinna pasować do niego. Być elegancka. Zawierać niezbędne informacje. Zasłaniać produkt w jak najmniejszym stopniu. To wskazuje na wysokie wymagania jakościowe. Dotyczące etykiety i jej zawartości. Oraz sposobu i miejsca przyklejenia.

Wymagania jakościowe – nie powinna zakrywać produktu

szukasz partnera do etykietowania?

Zapoznaj się z naszą ofertą lub skontaktuj się z nami

Samemu czy komuś to powierzyć?

Zwykle firmy producenckie same projektują etykiety.

Jednak można skorzystać z usług zewnętrznego partnera. Ten ma zwykle doświadczenia z różnymi rodzajami etykiet. Oraz wymaganiami różnych odbiorców. A także ze sposobem przyklejania etykiety.

Dlatego potrafi zaproponować najlepsze rozwiązanie.

Etykietowanie wymaga specjalnego wyposażenia

Stołów o odpowiednio dużej powierzchni i wysokości. Specjalnych drukarek, w tym kodów kreskowych. Etykieciarek: nie zawsze etykieciarka jest najlepszym rozwiązaniem, szczególnie jeśli produkty są zróżnicowane, człowiek zawsze będzie bardziej elastyczny.

Jak rozliczyć pracowników.

Przyklejanie czy tym bardziej odklejanie etykiet to najczęściej praca ręczna. Wtedy trzeba umieć rozliczyć pracowników: z efektywności, a także z dokładności, oraz zgodności ze wymaganym standardem.

Samemu czy zlecić to na zewnątrz?

Jeśli trzeba etykietować niewielką partię, może to zrobić sam wytwórca. Przy większych partiach pojawia się problem. Konieczności posiadania odpowiedniej infrastruktury. Miejsca: żeby rozłożyć przygotowany towar, oraz produkty już po odklejeniu, a jeszcze przed wysyłką.

Spiętrzenia dużej ilości pracy w krótkim czasie. Wymaga to zmobilizowania dużej liczby pracowników. Szybkiego przygotowania wzorów etykiet. Zarządzenia z pracownikami bez doświadczenia. A często bez doświadczenia w ogóle. Gdyż przyjętych tylko do tej pracy.

Etykietowanie butelek i puszek.

To szczególny sposób etykietowania, ze względu na kształt produktu. Wymaga to posiadania specjalnej maszyny, lub sprawnie zorganizowanego zespołu do ręcznego przylepiania etykiet.

Call Now Button