Definicja – co to jest copacking?

Inaczej to przepakowywanie z opakowań zbiorczych do jednostkowych i odwrotnie. To także przepakowywanie ze zniszczonych opakowań do opakowań pełnowartościowych.

Zakres usługi zwykle obejmuje jedną z poniższych czynności:

  1. Przepakowywanie z opakowań zbiorczych do jednostkowych. To najczęstszy przypadek i najpowszechniejsze zastosowanie. 
  2. Przepakowywanie z uszkodzonych opakowań do pełnowartościowych. Operacja mniej powszechna, ale bardzo trudna i uciążliwa. Czasem nie tylko opakowanie jest zniszczone, ale też sam produkt, który trzeba wyjąć, ocenić, czasem naprawić czy uzdatnić do sprzedaży.
  3. Dołączanie ulotek czy gadgetów do produktów, przygotowanie promocji. To zwykle operacja zwana insertowaniem, ale jeśli połączona jest z copacking, to ten ostatni właśnie jest głównym wskaźnikiem kosztu. 
  4. Zestawy promocyjne – złożone z kilku różnych produktów.
  5. Kosze podarunkowe – to szczególna forma zestawu promocyjnego.

szukasz partnera do copackingu?

Zapoznaj się z naszą ofertą

Copacking stawia duże wymagania temu, kto je wykonuje:

Często produkt po operacji copacking trafia bezpośrednio do sprzedaży:

  1. Gdzie jest oceniany i wybierany przez klienta końcowego
  2. Musi więc wyglądać estetycznie, a opakowanie nie może odbierać wartości produktowi

Często jest to produkt przygotowywany do akcji sprzedażowych:

  1. Co oznacza znaczne spiętrzenie pracy w krótkim czasie, aby zdążyć z przepakowaniem na akcję.
  2. W magazynie pojawia się wiele towaru w krótkim czasie.
  3. Część trafia z wyprzedzeniem, potrzebne więc będzie miejsce do przechowywania.
  4. Wiele też leży czekając na wysyłkę. Tego towaru jest zwykle więcej niż przyszło, gdyż copacking zwiększa łączną objętość towaru (opakowania jednostkowe zabierają więcej miejsca niż zbiorcze).

W rozliczeniu akcji copacking jest zawsze duży udział kosztów stałych, choć wydawałoby się, że to przede wszystkim wymaga zatrudnienia większej liczby pracowników, a więc koszt zmienny:

  1. Potrzeba dużo miejsca, na towar do przepakowania i na gotowe zestawy.
  2. Wymaga też specjalnych narzędzi, stołów, foliarek.
  3. Wymaga też specjalnego systemu rozliczania pracowników.
  4. Inaczej koszt wykonanie będzie bardzo wysoki.

Copacking wymaga dużej jednorazowo liczby pracowników

  1. Sami pracownicy powinni być doświadczeni.
  2. Ale przede wszystkim wymaga to kompetencji od osób nadzorujących.
  3. I odpowiedniego rozliczania pracowników z jakości wykonanej pracy i z efektywności.

W efekcie mało komu opłaci się tego robić samemu. Lepiej to zlecić, ale trzeba umieć wybrać partnera.

    Na co zwracać uwagę przy wyborze zewnętrznej oferty:

    Jakość (a więc doświadczenie) jest ważniejsza niż niska cena.

    1. Ważny jest wygląd po przepakowaniu.
    2. Oraz terminowość – tego nie da się przenieść gdzieś w połowie.

    Liczy się doświadczenie firmy (warto zapytać, dla kogo pracowała).

    Oraz posiadanie niezbędnej infrastruktury.

    Inaczej nie da się zrobić wiele zestawów w krótkim czasie.

    Copacking często łączony jest z etykietowaniem i insertowaniem.

      Call Now Button