Transport jako narzędzie sterowania sprzedażą

Transport jako narzędzie sterowania sprzedażą

Transport do klienta można potraktować jak rozszerzenie powierzchni handlowej, a także narzędzie zarządzania sprzedażą. Steruje się tu momentem kontaktu z klientem i miejscem świadczenia usługi.

Sterowanie sprzedażą przy pomocy transportu

Transport jako cecha produktu.

Transport to jedna z warstw produktu, która może podnieść jego wartość w efekcie działania magicznej formuły sprzedaży. Lodówka z dowozem jest więcej warta niż sama lodówka, a lodówka dostępna od razu jeszcze więcej. A jeśli ten transport będzie oferowany gratis, to znacznie podniesie to wartość samej lodówki.

Uwaga. „w transporcie jest marża”. Klient wie, po ile transport jest sprzedawany, a nie ile kosztuje oferującego. Wykorzystują to e-sklepy, oferując tani towar i płatny transport, z ukrytą marżą.

Szukasz pewnego transportu?

Skontaktuj się z naszym biurem telefonicznie lub wypełnij formularz.

Miejsce kontaktu z klientem.

Klient ocenia firmę na podstawie jej Konceptu Sprzedażowego. A ten nie kończy się po wyjściu z placówki. Jeśli umówiony transport zakupionego towaru się spóźni lub przywiezie co innego niż klient kupił, klienta to rozczaruje. Rozczarowanie będzie większe, gdyż ma miejsce już po transakcji, gdzie klient chce już się tylko cieszyć zakupem.

W e-commerce czas i koszt dostawy są już nie tylko jedną z wielu warstw produktu, stają się jedną z cech najważniejszych. Mogą zadecydować o wyborze bardziej niż cena. Dostawa to także jedyny punkt kontaktu z obsługą i to tam klient wyrabia sobie opinię o sprzedającym. Opóźniona dostawa, uszkodzony towar albo nie przyjęta reklamacja mogą popsuć opinię o sklepie.

Miejsce świadczenia usługi.

Dowóz do klienta pozwala zaoferować dodatkowe usługi, jak odbiór starego towaru, podłączenie kuchenki czy dostrojenie telewizora. Usługę sprzedaje się zwykle wcześniej, ale bez dostawy prawie nie da się jej zaoferować.

Skontaktuj się z nami