oferta

KONFEKCJONOWANIE

ETYKIETOWANIE

FOLIOWANIE

TRANSPORT

MAGAZYNOWANIE

OBSŁUGA ZWROTÓW

zainteresowany współpracą?

Skontaktuj się z naszym biurem telefonicznie lub wypełnij formularz

Obsługa zwrotów dla E-commerce

Nie zawsze wszystko idzie po naszej myśli i niekiedy nawet dobrej jakości produkty są przez konsumentów zwracane do sklepu. Mają do tego pełne prawo. Zwroty nie muszą jednak oznaczać zakończenia współpracy z klientami. Wprost przeciwnie – może to być mały krok na drodze do dalszych kontaktów. Wszystko zależy od poziomu profesjonalizmu, którym wykaże się obsługa zwrotów.

 

Obsługa zwrotów – odciążenie przedsiębiorcy

Jedną z usług dla sklepów internetowych, które oferujemy w ramach Pro-Logis, jest obsługa zwrotów. Zajmujemy się towarem oraz kontaktem z konsumentem, ściągając ten ciężar z barków przedsiębiorcy.

W różnych branżach zwroty pojawiają się z różną częstotliwością. Szczególnie są na nie narażone sklepy z odzieżą, obuwiem i dodatkami. W ich przypadku klienci niejednokrotnie kupują kilka sztuk towaru w różnych rozmiarach lub kolorach, żeby dobrać ten idealny. Pozostałe po przymierzeniu zwracają. Najmniej narażone na zwroty są z kolei książki, które zazwyczaj odsyła się tylko wtedy, gdy są ewidentnie uszkodzone lub wybrakowane.

Jakie mogą być podstawowe powody zwrotów? Przede wszystkim do magazynu wracają towary uszkodzone lub niekompletne, których używanie jest utrudnione albo w ogóle niemożliwe. Zwrotom podlegają też przedmioty, które z jakichś powodów nie spełniają oczekiwań osób zamawiających. Nieraz zdarza się, że konsument po prostu się rozmyślił i odstępuje od zakupu.

Sprawne i profesjonalne obsługiwanie zwrotów generuje koszty, wymaga uwagi oraz poświęcenia czasu. Dlatego zlecenie takich obowiązków specjalistom to świetny sposób na optymalizację procesu, zdobycie potrzebnej wiedzy oraz ograniczenie niezadowolenia klientów.

Obsługa zwrotów wymaga bowiem wypracowania procedur, które my w Pro-Logis mamy już zaplanowane w najmniejszych szczegółach.

 

Kontrola jakości i ilości zwracanych towarów

Obsługa zwrotów w magazynie zaczyna się w chwili odesłania paczki. Wówczas dochodzi do kontroli przedmiotów i sprawdzenia, czy zgadza się ich ilość. Następnie przechodzimy do sprawdzenia jakości i stanu zachowania wszystkich artykułów. Lokalizujemy wszelkie uszkodzenia oraz ewentualne wady, które stały się podstawą do zwrotu.

Jeśli tylko jest to możliwe, staramy się przywrócić pierwotny stan wszystkich produktów. Naprawiamy, przepakowujemy, aby zminimalizować straty, uratować zdatne do wykorzystania towary, co znacząco zmniejsza koszty zwrotów.

 

Obsługa zwrotów jako nauka na przyszłość

W naszej firmie wierzymy, że z każdego działania wynika nauka na przyszłość. Obsługa zwrotów jest tego najlepszym przykładem.

Warto dokładnie sprawdzać wszystkie towary, ale też analizować zachowania konsumenckie. Powinniśmy zadawać sobie pytanie: dlaczego klienci odsyłają produkty? Odpowiedź na nie pomoże zoptymalizować proces i ograniczyć ilość zwrotów w przyszłości.

W Pro-Logis przygotowujemy też dla właściciela sklepu raporty na temat zwrotów uszkodzonych oraz wybrakowanych. To z kolei bywa pomocne w ulepszaniu procesów produkcyjnych.

Okazuje się zatem, że obsługa zwrotów usprawnia działanie całej firmy. Jeśli chcesz zminimalizować koszty i poprawić obsługę klientów dzięki profesjonalnej obsłudze zwrotów, koniecznie zadzwoń do nas już dziś i sprawdź, jak możemy Cię wesprzeć na drodze do perfekcji w prowadzeniu firmy.

zainteresowany współpracą?

Skontaktuj się z naszym biurem telefonicznie lub wypełnij formularz

PRO-LOGIS Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

ul. Piotra Bardowskiego 10

03-888 Warszawa

KONTAKT:

Edyta Pogorzelska

tel. 504 703 153

mail: e.pogorzelska@pro-logis.waw.pl

 

SOCIAL MEDIA


    Call Now Button